Виступ на педагогічних читаннях 03.01.2018

Він пройшов  шлях від учителя української мови й літератури, директора середньої школи до видатного вченого, який створив експериментальну школу – лабораторію у Павлиші Кіровоградської області.
       Рідній мові Василь Олександрович  надавав першорядного значення в системі шкільних предметів. Успішне оволодіння рідною мовою позитивно впливає на засвоєння знань з інших наук. Звертався педагог до учнів та молоді такими словами:
    «Знай, бережи, збагачуй велике духовне надбання свого народу – рідну українську мову. Це мова великого народу, великої культури».
Твори  В. Сухомлинського – воістину невичерпне джерело педагогічного надбання. Будучи за фахом словесником, великий педагог саме для учителів–мовників залишив неоціненний скарб – практичні аспекти навчання рідної мови.
   Любов до рідної мови пронизує усі педагогічні праці В. Сухомлин¬ського. Рідна мова, за його словами, — це безцінне духовне багатство, в якому народ живе, передає з покоління в покоління свою мудрість і cлаву, культуру й традиції. Любов до Батьківщини неможлива без любові до рідного слова:  «Тільки той може осягнути своїм розумом і серцем красу, велич і могутність Батьківщини, хто збагнув відтінки й пахощі рідного слова, хто дорожить ним, як честю рідної матері, як колискою, як добрим ім’ям своєї родини…».
   Знання рідної мови, любов та дбайливе ставлення до неї вчений називає одним з невичерпних джерел патріотичних почуттів і громадянським обов’язком кожної людини. Саме роки дитинства Василь Олександрович вважав найбільш сприятливим періодом для розкриття перед людиною багатства, сили, виразності і краси рідної мови.
     Головне завдання словесника, за переконанням В. Сухомлинського, - виховати в дитини любов до рідної мови. Учитель повинен зробити рідне слово основою духовного світу дитини.

Відеоматеріали до виступу





Повний матеріал виступу Ви можете переглянути за посиланням.



Немає коментарів:

Дописати коментар